Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Teaching Objective")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 470

  • Page / 19
Export

Selection :

  • and

Proyectos de trabajo. Una experiencia en la universidad = Projets professionnels. Une expérience à l'université = Work projects. An experience at the universityLOPEZ CARMONA, Carmen C.Revista complutense de educación. 2004, Vol 15, Num 1, pp 231-252, issn 1130-2496, 22 p.Article

Nostalgia e aspiracao pelo livro Santana Mestra Na Colonia = Nostalgia and Longing for the book = Nostalgie et aspirations pour le livreTEIXEIRA LOPES, E. M.Horizontes (Bragança Paulista). 1997, Vol 15, pp 281-290, issn 0103-7706, 362[10 p.]Article

How important is student participation in teaching philosophy? = Quelle est l'importance de la participation de l'élève dans un cours de philosophie ?SADLER, Brook J.Teaching philosophy. 2004, Vol 27, Num 3, pp 251-267, issn 0145-5788, 17 p.Article

A model for understanding formative evaluation in instructional design = Un modèle pour comprendre l'évaluation formative dans le projet éducatifWESTON, C; MCALPINE, L; BORDONARO, T et al.Educational technology research and development. 1995, Vol 43, Num 3, pp 29-48, issn 1042-1629Article

80 % des jeunes au niveau du Bac. Est-ce nécessaire, est-ce possible?PAIR, C.Formations professionnelles & apprentissages. 1990, Vol 38, Num 431, pp 29-38, issn 0295-1975Article

Using formative assessment to raise pupil motivation : a small classroom-based study = Utiliser l'évaluation formative pour élèver la motivation de l'élève : une étude basée sur une petite classeSPAVOLD, Zoë.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 119-123, issn 0036-6811, 5 p.Article

Learning goals in an exemplary science teacher's practice : Cognitive and social factors in teaching for conceptual change = Objectifs d'apprentissage dans un modèle d'enseignement pratique scientifique et facteurs sociaux dans l'enseignement des changements conceptuelsBEETH, M. E; HEWSON, P. W.Science education (Saleem, Mass.). 1999, Vol 83, Num 6, pp 738-760, issn 0036-8326Article

La musique... pour quoi faire?SPIERKEL, J.Revue de la Direction Générale de l'Organisation des Etudes. 1991, Vol 26, Num 1, pp 35-44, issn 0772-7526Article

Reflections on the work of Tibetan-language instruction = Réflexions sur l'enseignement de la langue tibétaineCIREN, B.Chinese education and society. 1997, Vol 30, Num 4, pp 49-59, issn 1061-1932Article

Le paradoxe de l'explication de texte = The paradox of text interpretationGEITNER, C.Les Langues modernes. 1996, Vol 90, Num 3, pp 20-27, issn 0023-8376Article

Objectifs et finalités de l'enseignement des sciences. Intervention aux Premières Journées Langevin. Brest, 14 octobre 1989ASTOLFI, J.-P.Journées Paul Langevin. 1990, pp 17-23Conference Paper

La conférence-débat de M. Claude Pair sur l'objectif : 80 % de bacheliersEnseignement Technique (L'). 1989, Num 143, pp 47-55Article

Reforming school science education in the light of pupil views and the boundaries of science = Réformer l'éducation scientifique à l'école à la lumière des opinions des élèves et des limites de la scienceREISS, Michael J.School science review. 2003, Vol 84, Num 309, pp 71-77, issn 0036-6811, 7 p.Article

An assessment of self-selected versus instructor-assigned teams in an introductory tourism course = L'évaluation des méthodes de sélection des groupes de travail dans un cours d'introduction au tourismeWOLFE, Kara; LEE, Kyung-Eun; WU, Chi-Mei Emily et al.Journal of teaching in travel & tourism. 2003, Vol 3, Num 3, pp 1-18, issn 1531-3220, 18 p.Article

Probleme der Vermittlung von Fachsprachen an der Universität = Problem of the intervening of the technical language at University = Le problème de l'intervention du langage technique à l'universitéKOSTRZEWA, F.Deutsch als Fremdsprache. 2000, Vol 37, Num 2, pp 104-108, issn 0011-9741Article

Scholarship as process = Les procédures de la connaissanceMITCHELL, M.Journal of teacher education. 1999, Vol 50, Num 4, pp 267-277, issn 0022-4871Article

Thunder and lightning : A lecture-demonstration for all ages = Tonnerre et éclair: un cours-démonstration pour tousBAKER, C.School science review. 1999, Vol 81, Num 294, pp 71-74, issn 0036-6811Article

Voci a confronto sul teatro a scuola = Comparison of views on school theatre = Débat à propos du théâtre à l'écoleSCARAMUZZINO, D. R. P. E. G.LG argomenti. 1999, Vol 35, Num 2, pp 31-35, issn 1974-6652Article

Réécrire à l'école : la variable statut des écrits = Categorisation of children's written works and re-writingSEGUY, A.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1996, Num 5, pp 13-25, issn 0755-9593Article

Multimedia and the changing experience of the learner = Le multimédia et la transformation de l'apprentissageLAURILLARD, D.British journal of educational technology. 1995, Vol 26, Num 3, pp 179-189, issn 0007-1013Article

L'apprentissage et l'instruction = Learning and instructionFORAY, P.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1994, Num 1, pp 93-116, issn 0755-9593Article

Pollution prevention across the technological curriculum: an interdisciplinary case approach = Prévention de la pollution dans les programmes d'enseignement technologiqueCOPPOLA, N. W; KIMMELMAN, B; KATZ, E et al.Bulletin of science, technology & society. 1994, Vol 14, Num 3, pp 150-154, issn 0270-4676Article

Teacher philosophy and program implementation and the impact on sex education outcomes = La philosophie des enseignants et l'exécution des programmes dans l'éducation sexuelleDE GASTON, J. F; JENSEN, L; WEED, S. E et al.Journal of research and development in education. 1994, Vol 27, Num 4, pp 265-270, issn 0022-426XArticle

A propos de l'enseignement de la philosophie: clarifier les objectifs, également en philo = About philosophy teaching : clarifying the objectives, also in philosophyDARNAUD, M.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1994, Num 325, issn 0008-042X, p. 74Article

Spirituality in social work education: A development and discussion of goals that flow from the profession's ethical mandates = La place de la spiritualité dans la formation au travail social : développement et discussion des objectifs émanant des consignes éthiques de la professionHODGE, David R.Social work education. 2005, Vol 24, Num 1, pp 37-55, issn 0261-5479, 19 p.Article

  • Page / 19